Reclamante: Expediente. Nº RSCTG 0114/2017 ASUNTO: Resolución da Comisión da Transparencia de Galicia na reclamación presentada ao amparo do artigo 28 da Lei 1/2016, do 18 de xaneiro, de transparencia e bo goberno En resposta á reclamación presentada por , mediante escrito do 21 de novembro de 2017, a Comisión da Transparencia, considerando os antecedentes e fundamentos xurídicos que se especifican a continuación, adopta o seguinte acordo: ANTECEDENTES Primeiro. O Consejo de Transparencia y Buen Gobierno remitíu un escrito de , con entrada no rexistro do Valedor do Pobo o día 21 de novembro de 2017, en relación a unha reclamación ao amparo do disposto no artigo 28 da Lei 1/2016, do 18 de xaneiro, de transparencia e bo goberno, por entender desatendida unha solicitude de acceso á información por parte da Universidade da Coruña en relación aos convenios asinados con entidades privadas e públicas, polas que os estudantes universitarios poden realizar prácticas curriculares e extracurriculares nestas Real Decreto 592/2014, de 11 de xullo. Sendo a información solicitada os convenios rexistrados desde 2014 ata a actualidade. O escrito viña acompañado da copia do escrito que o reclamante dirixira ao Consejo de Transparencia y Buen Gobierno, na que non figuraba a solicitude inicial. Desta documentación resulta que o único enderezo existente é o electrónico. Segundo. Con data 29 de novembro de 2017 déuselle traslado da documentación achegada polo interesado á UDC para que, en cumprimento da normativa de transparencia, achegaran informe e copia completa e ordenada do expediente. O requirimento de expediente foi recibido pola universidade o 4 de decembro de 2017. Terceiro. Con data de 18 de decembro de 2018, recibido no rexistro do Valedor do Pobo o 18 de decembro de 2017, a UDC informa que non se ten constancia da presentación da solicitude inicial, tantonosrexistros presenciais dauniversidadecomo tampouco porrexistroelectrónico. Indicando que “Detodos os xeitos, con data de hoxe e co fin de non demorar mais de información, remitiremos por correo electrónico a a resposta á súa solicitude , pois é a súa opción de comunicación, a información solicitada sobre os convenios asinados pola Universidade da Coruña desde o 2014 até a actualidade.” Cuarto.O30 de decembrode 2017 ,o rexistro de saída doValedor remite ao correoelectrónicodo reclamante escritono queque se lle solicitaba que achegara acreditación davontadedo interesado para atramitacióndo expediente,dándoselle un prazo de dezdíasparaactuar, senque actuara. FUNDAMENTOS XURÍDICOS Primeiro. Competenciae normativa Oartigo 24 daLei 19/2013,do 9de decembro,detransparencia, acceso á informaciónpúblicae bo goberno, de carácter básicona súa práctica totalidade, establece quecontra todaresolución expresa ou presunta en materia de acceso poderá interpoñerse unha reclamaciónante oConsejo de Transparencia y Buen Gobierno, con carácter potestativoeprevia a súa impugnación en víacontencioso-administrativa. Esa mesma lei, na súa disposición adicionalcuarta, establece que a resolución da reclamación prevista no artigo 24corresponderá, nossupostos deresolucións ditadas polasAdministraciónsdas Comunidadesautónomas e oseusector público, epolas Entidades Locais comprendidas no seu ámbito territorial, ao órganoindependente quedeterminen as ComunidadesAutónomas. A lexislación aplicable a este procedemento venconfigurada polacitada Lei19/2013e pola Lei 1/2016,xunto coa lexislación básica en materia de procedemento administrativo. O artigo28da Lei 1/2016, do 18 de xaneiro,establece quecontra todaresolución expresaoupresunta en materiadeacceso á información públicapoderá interpoñerse unha reclamaciónperante o Valedor do Pobo; e oartigo 33da mesma leiindicaque corresponde á Comisión daTransparencia, órgano colexiado,a resolucióndas reclamaciónsfronteás resolucións deacceso á informaciónpública queestablece o seu artigo 28. A disposición adicional quintada lei 1/2016, do 18 de xaneiro establece que resolver esasreclamaciónscorresponderá, nosuposto de resolucións ditadas polas entidades locaisdeGalicia, ao Valedor do Pobo,ao que adscríbese aComisión daTransparencia, quepor tanto éa competente. Segundo. Procedemento aplicable O artigo 28.3 da Lei 1/2016, do 18 de xaneiro preceptúa que o procedemento se axustará ao previsto nos números 2, 3, e 4 do artigo 24 da Lei 19/2013, do 9 de decembro. Esta lei 19/2013, do 9 de decembro sinala que estamos ante unha reclamación con carácter potestativo e previa á impugnación en vía contencioso-administrativa e que se axustará na súa tramitación ao disposto na lexislación de procedemento administrativo común en materia de recursos. Terceiro. Dereito de acceso á información pública A Lei 1/2016, do 18 de xaneiro recoñece no seu artigo 24 o dereito de todas as persoas a acceder á información pública, entendida como “os contidos ou documentos, calquera que sexa o seu formato ou soporte, que consten en poder dalgún dos suxeitos incluídos no ámbito de aplicación desta lei e que fosen elaborados ou adquiridos en exercicio das súas funcións”. O artigo 12 da Lei 19/2013, do 9 de decembro configura o dereito de acceso á información pública de forma ampla, sendo titulares do mesmo todas as persoas. A Lei 1/2016, do 18 de xaneiro sinala que o solicitante non está obrigada a motivar a súa solicitude de acceso á información (artigo 26.4). Cuarto. Análise do expediente O artigo 68 da Lei 39/2015, do 1 de outubro establece que se a solicitude de iniciación non reúne os requisitos que sinala a lexislación específica aplicable, requirirase o interesado para que, nun prazo de dez días, emende a falta ou xunte os documentos preceptivos, con indicación de que, se así non o fixer, se terá por desistido da súa petición, logo da resolución que deberá ser ditada. Neste expediente o 30 de novembro de 2017, se solicitou ao reclamante que acreditara a autenticidade da súa vontade para a tramitación da reclamación por calquera medio admitido en dereito, para o que se lle daba un prazo de dez días. A proposta de emenda e mellora da solicitude se dirixiu ao único enderezo (un correo electrónico) que o reclamante sinalara a efecto de notificacións na reclamación presentada ante o Consejo de Transparencia y Buen Gobierno. Xa que logo o reclamante non acreditou a vontade de tramitar a reclamación ante a Comisión da Transparencia. En conclusión, a Comisión da Transparencia . En conclusión, a Comisión da Transparencia ACORDA En atención aos anteriores antecedentes, fundamentos xurídicos, procede Único: Arquivar o expediente por desistencia e declarar concluso o procedemento. Contra esta resolución, que pon fin á vía administrativa, unicamente cabe, en caso de desconformidade, interpoñer recurso contencioso-administrativo, no prazo de dous meses, contados desde o día seguinte á notificación desta resolución, de conformidade co previsto no artigo 8.3 a Lei 29/1998, do 13 de xullo, reguladora da xurisdición contencioso- administrativa. Santiago de Compostela, 28 de febreiro de 2018 A presidenta da Comisión da Transparencia Milagros Otero Parga