Presentar unha reclamación
Todas as persoas teñen dereito a acceder á información pública. As administracións están obrigadas polo actual marco normativo a dar publicidade por medio dos seus portais web de transparencia a determinadas informacións de xeito activo. Tamén deben satisfacer ás peticións de información que lles dirixa calquera persoa física ou xurídica.
No caso de que as peticións de acceso a esa información pública non sexan satisfeitas (silencio) ou non respondan ao esperado, existe en Galicia un órgano de control, esta Comisión da Transparencia, ante a que pode presentar a súa reclamación dun xeito áxil e sinxelo. A reclamación substitúe ao tradicional recurso administrativo.
Formulario descargable
Cando teña listo o formulario gárdeo e remita o arquivo por correo electrónico a
reclamacions@comisiondatransparencia.gal
Que debe coñecer para reclamar?
Como facer valer o meu dereito a solicitar información pública?
Pode reclamar ante a Comisión da Transparencia
Que debo incluír na miña reclamación?
O seu escrito, que debe chegar asinado, debe incluír obrigatoriamente o seu nome completo, un correo electrónico ou dirección postal e unha breve explicación acerca do problema detectado no exercicio do seu dereito de acceso á información pública.
Nesta información deberá especificar as datas do ocorrido, o nome do organismo, ou unidade administrativa afectada e o lugar onde se produciron os feitos.
Pode achegar canta información documental considere relevante para poder tramitar a reclamación.
Imprescindible: Achegar copia do DNI/NIF/NIE ou Pasaporte, do contrario non se poderá tramitar a reclamación.
Cando reclamo?
Ten un prazo dun mes desde o día da resolución por parte do organismo afectado.
Onde reclamo?
A Comisión da Transparencia ten habilitados varios mecanismos.
Pode dirixirse:
- De modo presencial á sede do Valedor do Pobo (Rúa do Hórreo 65, Santiago de Compostela)
- Pode remitir o escrito de reclamación a esa mesma dirección
- Entregalo nun rexistro público con destino á valedoría
- Enviala por correo electrónico (reclamacions@comisiondatransparencia.gal) cubrindo o formulario descargable
- Acceder ao formulario en liña desta páxina
Canto tarda a Comisión en resolver a reclamación?
Un prazo máximo de tres meses. Se non se realiza nese prazo, entenderase a reclamación como desestimada pola Comisión da Transparencia e só impugnable en vía contencioso-administrativa.
Que órganos están representados na Comisión?
Está presidida polo titular do Valedor do Pobo.
A Vicepresidencia é do adxunto ao Valedor do Pobo.
Conta con 4 vogalías que representan a:
-Xunta de Galicia (dirección xeral de avaliación e reforma administrativa)
-Consello Consultivo
-Consello de Contas
-Federación Galega de Municipios e Provincias
Onde presento a miña reclamación
A Comisión da Transparencia ten habilitados varios modos para atender a súa reclamación, ademáis de facelo por medio do formulario en liña existente nesta páxina.
Pode dirixirse:
- De modo presencial á sede do Valedor do Pobo (Rúa do Hórreo 65, Santiago de Compostela)
- Pode remitir o escrito de reclamación (formulario descargable) a esa mesma dirección
- Entregar o formulario nun rexistro público con destino á valedoría
- Envialo por correo electrónico a reclamacions@comisiondatransparencia.gal